Om norge resan i går och lite om idag

igår: var somsagt i norge med mormor o morfar. dem hämtade mej strax efter
07.00 så åkte vi ivåg, haha jag små sov i bilen var ju så törtt! vi stannade typ en
bit efter lysekil o åt lite frukost. sen när vi väl paserat grensen o tullen så åkte vi t
oslo! där vi stannad vid operan och den operan var gjord så att man kunde gå på
taket där! hela taket var vitt o snett kan man säga så kunde man gå upp där ,
haha läskigt men bra utsikt! vi tog lite bilder där uppe o sen gick int stan där vi
åt jätte god lunch på resturang Mona Lisa! jätte mysigt hah kände mej lite för
fulklädd där för det hängde typ kristallkronor o stilen var typ väldigt fin från 18-talet ;)
jag åt hemgjord tortellini med ngt kött på och krämig sås samt parmesan ost som
jag fick i en söt liten burk/ask som jag själv fick strö över maten ifall jag ville. vi gick
runt lite o åkte sen vidare t sandfjorden där vi skulle ta färjan t sverige(strömstad)
färjan skulle inte komma förän om 2 timmar så vi tog en fika vid havet, muums vi
åt ngn jätte god äppelpaj med grädde, jordgubbar & äpple på och glass vid sidan
om, jätte gott! sen när vi väl var på färjan chilla vi lite o gick i tex free chopen där
Christer köpte en jätte god Kate Moss parfymt mej! TACK! sen typ utanför strömstad
åt vi lite mat o åkte hem. jätte mysigt var det, tack för den mini resan mormor&christer!

idag då, vaknade ganska sent runt 11 typ. åt frukost med mamma o kostja o sen gick jag för
att fixa moí. mamma körde mej sen till anna för vädret var jätte dåligt! hemma hos anna pyssla
vi , kollade på ngn indisk skräckfilm! åt PELMENI muuums  (rysk maträtt) o sen gick vi o köpte
göttig glass o satte oss för att kolla på Chihuawan (haha hur stavar man?) från beverly hills!
kostja hämta mej sen för det regna o usch vädret sög så jag slapp åka spvagn. nu ska jag träna
på SO läxan och ta ngt gottigt o dricka sen hade mammi köpt gifflar t mej så det bli rmys. PUSS.

hoppas ni pallade läsa det där :s haha jag suger på att göra korta texter!
och btw , bilder från norge kommer senare för min kamera dog så tog allt med mormors
kamera så , så fort christer lägger upp bilderna på FB så lägger jag ipp dem här ;)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: